Cégünk a bejövő számlák kezelésével kapcsolatos kutatást végezett a hazai KKV szektorban 2023. első félévében, amelynek az eredményeit az alábbiakban foglaljuk össze.
A cégek többsége még mindig papíron vagy Excel táblázatban kezeli a bejövő számlákat. Ez cégmérettől, azon belül az alkalmazottak számától és a bejövő számlák mennyiségétől függően lehet elégséges. A fordulópontot 20 alkalmazott, illetve havi 100 bejövő számla felett látjuk.
Legkevésbé elégedettek azok a felhasználók, akik még ma is papír alapon, vagy egy sima Excel táblában kezelik a beérkező számlakat. Megfigyelhető, hogy minél inkább testre szabott szoftvert használnak a megkérdezettek, annál elégedettebbek.
A beérkező számlák kezelése hagyományos eszközökkel időigényes folyamat. Minél több segítséget nyújt ebben egy megoldás, annál jobban kedvelik a felhasználók.
Számos probléma merül fel a bejövő számlák kezelésével kapcsolatban. Érdekes módon radikálisan eltérő problémákat emeltek ki a cégeken belül dolgozó pénzügyes kollégák és a könyvelőirodában dolgozó munkatársak.